WOONGHYUN KIM

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Series 4
  2018 - now
  1. Fumipratien
  2. RANPASAMRAN
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  2015 - 2017
  1.  EXPO Apartment
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  3.  Hell Bovine & Pony
  4.  Show me the money

Series 2
  2014 - 2015 
  1. Space Invader
  2. Pylon
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Singie 
   2013 - 2014
  1. KATHERA-Quick
  2. Organism_15sec
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   2011 - 2012
  1. Man vs W.Wild.W
  2. Afreeca 209  
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WoongHyun KIM

 Video, Performance, Installation, Director



Fascinated by the data environment, remote body, and information distortion, Woonghyun Kim presents alternative narratives through video, performances, and installations.

Kim collects information starting with specific themes from contemporary life and compiles similar events from everyday life to create alternative narratives. He produces pseudo realistic topography based on this on which he performs as a modern man. The most distinguishing feature of his work is that he creates his own world by combining social issues reported in the media with virtual reality elements.

The artist’s methodology comes from his studies of contemporary environments. It is based on the information and images that his generation has been exposed to. His research topics include various mass media, gaming, alternative history, and fashion. These topics develop into a way to examine the cause and effect in conjunction with political and social issues in real time. However, information and images collected through research are floating around in a state of fragmentation and deterioration, resulting in video works showing the recurring saltuses and fatal exaggeration.



[kr]
김웅현은 데이터 환경과 원격신체, 정보의 왜곡에 관심을 가지고 영상 작품과 퍼포먼스, 설치를 통해 대체 –서사를 구성하는 방식의 작품을 선보인다. 그리고 동시대 환경 속에서 특정한 주제의식을 시작으로 정보를 수집하고 모종의 공통분모를 가진 사건들을 연결하여 대체서사를 구성하고 창작된 서사를 바탕으로 영상, 설치 작업을 병행하여 의태적인 현실 지형을 제작한다. 이 후 실재하는 지형 위에 올라가는 퍼포머로 분하여 현대인의 모습을 연기한다.

작업의 가장 두드러진 특징은 미디어를 통해 보도된 사회적 이슈와 가상현실 요소를 조합해 허구의 설정을 뒤섞어 작가만의 실재를 만드는 것이다. 이러한 작업 방식은 동시대 환경 /조건에 대한 연구에서 비롯된다. 그것은 동세대가 영위하는 정보, 이미지를 기반으로 하며 구체적인 연구 주제로 각종 대중매체, 게임, 대체 서사화되는 역사, 덮어 씌워지는 패션 등이 있다.

이 주제들은 실시간 타임라인 위에서 정치적, 사회적 이슈들과 맞물려 그 인과관계를 살피는 방향으로 발전한다. 하지만 실제로 연구재료로 모아진 정보와 이미지들은 전유, 파편화, 열화되어 있는 상태로 떠도는 것이어서 실상 작업은 비약의 연쇄와 치명적 과장의 양태를 보이는 영상 작업으로 귀결된다.




Born in 1984 ― Kr /  Lives and works in Seoul & Paju  ︎
︎ howdywoong@gmail.com